Midlertidig lukning af klinikken frem til 13. april 2020

Og sådan kan alting pludselig ændre sig……

I går på pressemødet sagde Mette Frederiksen:

Der indføres – med virkning fra den 18. marts 2020 kl. 10.00 – et midlertidigt forbud mod liberale serviceerhverv, hvor der ikke kan sikres behørig afstand mellem udbyder og kunde, herunder frisører, tatovører, massører, kosmetologer mv. Sundhedsfaglig behandling udført af autoriserede sundhedspersoner er ikke omfattet. Forbuddet gælder foreløbigt frem til den 13. april 2020.

Jeg følger naturligvis forbuddet og lukker klinikken, indtil regeringen atter melder, at det er forsvarligt for os at mødes igen.

 

Coronavirus og åndedrættet

Selv om det kan føles voldsomt at Danmark lukker ned på denne måde, så er det faktisk helt utrolig smart. Ikke kun for at kontrollere virusspredningen, men også fordi det lige giver os alle sammen en mulighed for at trække os tilbage.

En mulighed for at trække vejret dybt og få luft i en hverdag, der kan være hektisk for mange.

Coronavirus kan jo sætte sig på åndedrættet, på lungerne og kan gøre vejrtrækningen besværlig.

Det siger jeg ikke for at gøre dig ængstelig, men for at vise dig, at sygdom også altid rummer en mulighed.

En mulighed for at skifte perspektiv og forsøge at få øje på, hvad sygdommen fortæller os på et dybere plan.

Vi kan altså vælge at se på sygdom som en påmindelse. I dette tilfælde en påmindelse om hvor vigtigt det er, at vi kan trække vejret frit. Vigtigheden af vejrtrækningen. En påmindelse om at trække vejret dybt.

Så på samme måde, som det er vigtigt at vi vasker hænder, spritter af og holder afstand til hinanden, så brug også gerne denne tid, til at have fokus på din vejrtrækning.

 

Lav vejrtrækningsøvelser hver dag

Træk vejret med kraft og glæde, så livet kan strømme ind gennem alle dine celler og rense dig og befri dit åndedræt.

Vejrtrækningsøvelse

  • Sæt dig godt til rette på en stol eller i meditationstilling på gulvet
  • Hold din ryg rank
  • Luk øjnene og brug lige et par minutter på at centrere dig, så du føler dig rolig og stille i det indre
  • Hvis du er vant til at meditere, så forbind dig med lyset, kærligheden, den guddommelige kraft, universet – brug de ord der giver mening for dig
  • Træk så vejret, sådan at du tager 21 dybe kraftige indåndinger. Således at indåndingen er dyb og kraftig, men udåndingen blot er kort. Så du har dit fokus på den kraftige indånding. Træk vejret båden gennem mund og næse på samme tid. Gør det 21 gange og hold så vejret på den 21. indånding, så længe du kan. Forestil dig at du presser energien op gennem toppen af hovedet
  • Gentag hele bevægelsen tre gange

Man kan godt blive lidt småsvimmel af at trække vejret så kraftigt, men det er netop et tegn på at kroppen vækkes af al den ilt du trækker ind og er udelukkende et godt tegn.

Se gerne dette som en invitation til et dybere åndedræt – både i dig selv, men også sammen som menneskehed. Så vi også bagefter kan trække vejret dybere sammen og berøre hinanden ind i et forhåbentligt dybere fællesskab.

Husk også at danse, synge og løbe en tur gennem skoven…..

Vi ses snart igen :)

I kærlighed
Isabell 

Isabell Maria Axil

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.